Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu meditaceliliana.online
IČ: 08717524
telefonní číslo: +420 704 108 194
kontaktní e-mail: 9Liliana@email.cz
- Za jaké vady zboží odpovídáme?
1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali.
To znamená, že zboží při převzetí zejména:
– má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli
očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
– je v odpovídajícím množství a míře;
– vyhovuje požadavkům právních předpisů;
– se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
– odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době.
1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost zvukových záznamů na odlišných elektronických
zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od
smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních
podmínek pro maloobchod.
- Jaká je záruční doba?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží.
2.2. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno na nové zboží, resp. vyměněné
součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém
případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o
dobu, po kterou je zboží v opravě.
- Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117 a také 2165 až 2174.
3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
- a) Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám
dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
- b) Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době,
můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny.
- c) Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to není
neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná bezprostřední oprava
věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy.
- d) Oprava věci
Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud
se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás
neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
- e) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
– dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení
smlouvy; nebo
– nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo
nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
– zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže
vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
– se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných
vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
– nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od
uplatnění reklamace.
- Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
– jste o vadě před převzetím věci věděli;
– jste vadu sami způsobili; nebo
– uplynula záruční doba.
4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
– opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (za opotřebení způsobené
užíváním se považuje i snížení kapacity baterií a akumulátorů);
– věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena
sjednána; nebo
– vyplývá-li to z povahy věci (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po
celou dobu trvání záruční doby).
- Jak postupovat při reklamaci?
5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
5.2. Reklamace přijímáme na emailové adrese: 9Liliana@email.cz
5.3. Doporučený postup při reklamaci:
– je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili,
tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí,
slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné součásti, opravu věci, vrácení peněz,
popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak
než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny (příp. na adresu
osoby určené k opravě), přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného
obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
– pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či
daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi
zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše
uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
5.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno
právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do
této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k
odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
nedohodneme na delší lhůtě.
5.6. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u
neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás
neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto
reklamačním řádem.
5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem
reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.
5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů
při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů
musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 27. 11. 2019.
Nejnovější komentáře